4.2.2018 Vedomé rodičovstvo ZV

for english version click here

Vyrastať spolu s dieťaťom.

Vyrastať spolu s dieťaťom je výzva pre každého rodiča, učiteľa či vychovávateľa. Rodičovstvo je potenciálne najsilnejšia príležitosť pre vhľad, uzdravenie, transformáciu a spiritualitu, ak sme zároveň ochotní byť rodičmi aj sami sebe. Všetky ľudské skúsenosti sú uložené v našom tele, dimenzii síl a procesov, ktoré vytvárajú a udržiavajú náš život. Rovnako ako letokruhy, všetky skúsenosti v nás žijú v prítomnosti po celú dobu. Každý dospelý nesie v sebe stopy a ozveny minulých vekov svojho života v ktoromkoľvek danom okamihu. Tie určujú správanie, reakcie, odozvy, prístup a bloky vnútorných zdrojov a energie, vzťahy, pohodu, kreativitu a zmysel pre smer a význam. „Vnútorné dieťa“ v našej psyché je veľmi často obklopené obranou, inštinktívne vztýčenou v minulosti tvárou v tvár bývalým hrozbám.

Tieto obrany sú stále tam, prekrývajú našu vnútornú časť, v ktorej je skrytý nevyužitý potenciál pre rast. Všetky tieto vnútorné vrstvy sa intenzívne aktivujú prostredníctvom interakcií s inými ľuďmi, najmä s intímnymi partnermi a s našimi vlastnými deťmi. Väčšina ťažkostí v osobnom vzťahu,v rodičovstve a pri učení detí sú ozveny našich vlastných vnútorných dimenzií.

V blízkosti dieťaťa je pole, ktoré sa rozrastá, štruktúruje, ale aj radikálne mení. Ak tieto zmeny nezachytíme, stávame sa pre dieťaťa nerelevantnými, strácame ho. Tento proces má niekoľko kontrolných signálov – ako napríklad – zistenie, že to, čo nám spolu „fungovalo“ predtým, už nemá ten účinok, alebo dôležité informácie o dieťati s dozvedáte od niekoho iného, nie od neho a pod. Zostať „v spojení“, v jemnom naladení na dieťa, nestratiť jeho jedinečnosť je pre rodiča často veľkou výzvou. Niekedy nevieme, alebo si jednoducho nevšimneme, že dieťa už potrebuje niečo iné. Veľkou výhodou v rodičovskom vzťahu až do neskorej puberty, či adolescencie je to, že deti sú takmer bez výnimky ochotné nám odpustiť a začať znovu. Neskôr, keď si plne vybudujú svoju osobnosť a hranice osobnej slobody, vtedy sa rodičovi omnoho ťažšie ovplyvňuje to čo žije medzi ním a jeho potomkom..

Preto ponúkame seminár pre rodičov, ktorí sú v období, keď ešte môžu niečo meniť na sebe a tým aj vzájomnom vzťahu s dieťaťom.

Seminár má dva v jednom – pohľad na vyvíjajúce sa potreby dieťaťa (z pohľadu waldorfskej pedagogiky) spolu s možnosťou individuálneho zážitkového spojenia sa so svojim dieťaťom v empatickom vzťahu. Týmto dáva jedinečnú možnosť zorientovať sa vo všeobecných odporúčaniach v rámci vekových kategórii dieťaťa a zároveň zažiť porozumenie pre dieťa v jednotlivej ťažkej situácii.

Workshop vedie 

YEHUDA TAGAR – zakladateľ Psychofonetiky, kouč, psychoterapeut. Vedie Školu empatie v Bernolákove, kde učí použitie psychofonetiky pre osobný rozvoj aj pre terapeutickú prax
a
MIROSLAVA HERIBANOVÁ – lektorka vzdelávania vo waldorfskej pedagogike.

 


Workshop je v anglickom jazyku s tlmočením, znalosť angličtiny NIE JE potrebná

Miesto: Zvolen, Centrum ANAHÁTA, Hviezdoslavova 22
09:30 – 18:00
Príspevok:
75 Eur (pár 120 Eur)

Partnerom realizácie workshopu je:
Dúhová škola

 

 

 

kontakt:

PACE – Stanka 0905 659 599
ANAHÁTA – Marcelka 0907 609 007
DÚHOVÁ ŠKOLA – Saška 0902 307 481

KAPACITA JE OBMEDZENÁ, PRIHLÁSTE SA PROSÍM TU: