Jednoročný základný kurz
„Holistický koučing osobného rozvoja“
Je to jednoročný tréning, ktorý kombinuje zručnosti pre zdravé hranice, osobnú odolnosť a energiu, osobný rozvoj, komunikačné a vzťahové schopnosti, vodcovské schopnosti a základné poradenské zručnosti, vlastnú starostlivosť a samoliečbu.
Tieto zručnosti úzko spolu súvisia a sú rozvíjané cez seba-uvedomenie, seba-transformáciu a rozpoznanie vlastných hraníc. Na tento rozvoj využívame nástroje psychofonetiky, metodickej empatie, pozorovanie duše a teoretický základ pre uľahčenie vhľadu. Viesť iných ľudí a viesť sám seba vyžaduje tie isté schopnosti.
Transformujeme životné výzvy na príležitosti pre osobný rozvoj, múdrosť a vodcovské schopnosti.
Študenti spoznávajú a osvojujú si zručnosti a techniky vedúce k tomu, že postupne prevezmú do vlastných rúk zodpovednosti za svoj osobný rozvoj, ktoré ešte neprevzali. K tomu je potrebné rozpoznať tieto oblasti a vstúpiť do nich vedomo. Počas prvého roka si študenti osvojujú vlastný vzdelávací a terapeutický proces.
Cieľom je sebapoznanie, rozpoznanie príčin a súvislostí vlastného správania a emócií – a obzvlášť možností, ako toto zmeniť želaným spôsobom. Súčasťou môže byť oslobodenie od závislostí, depresií, úzkostí, chronického vyčerpania, fyzických príznakov ochorení a podobne. Pracuje sa aj s psychosomatickými súvislosťami a so všetkými aspektami duše i tela.
Nosný fókus seminárov
- Seminár 1.1: Základy psychofonetiky
- Seminár 1.2: Sebauvedomenie a starostlivosť o seba
- Seminár 1.3: Seba-manažment a metodická empatia
- Seminár 1.4: Metodická empatia, hlboké líderstvo a osobný rozvoj
- Seminár 1.5: Mentorské zručnosti
- Seminár 1.6: Koučing a poradenské zručnosti
Obsah a zameranie 1. ročníka
Budeme sa venovať témam z následujúcich oblastí. Tieto témy budú nakombinované do jednotlivých seminárov podľa ich zamerania.
Životné udalosti a výzvy
Budeme sa venovať metodicky typickým situáciám a výzvam, ktorým človek čelí v živote, avšak z úplne iného pohľadu, než čo je obvyklé: z pohľadu vnútornej dynamiky duše.
- vzťahy,
- vnútorné deti,
- konflikty, manažment hnevu a reakcie,
- projekcie,
- strachy a úzkosť,
- rozhodovanie v živote,
- prokrastinácia a bloky vôle,
- poslanie a povolanie,
- psychosomatika, imunita, únava,
- vďačnosť, vyživovanie duše,
- integrita, spoľahlivosť a pravdivosť.
Psychofonetické procesy
Psychofonetické procesy sú spôsobom napojenia sa na vnútornú dynamiku človeka – a tiež spôsobom sprevádzania cez nich na základe tohoto vnímania.
- Fenomenológia skúseností: vnímanie, gestá, vizualizácia a hláska duše
- Sekvencie prieskumu, posilnenia a získavania zdrojov
- Prekonávanie reakcií – explozívne reakcie
- Prekonávanie reakcií – implodované reakcie
- Privlastnenie projekcií
- Vnútorné dieťa – vnútorný dospelý
- Liečenie spomienok
- Zotavenie zo zneužitia
- Zotavenie zo závislostí
- Proces rozhodovania
Metodika
Základ metodiky tvorí metodická empatia, ktorá vytvára elementárne spôsoby chápania rôznych aspektov človeka a že v akom stave sa práve človek nachádza.
- Privítanie a prizívanie – hlboké empatické odpovede,
- Organizačné zručnosti – sumarizácia problému,
- Zručnosti zosobnenia – výzva ako aktivácia hlbšej vôle,
- Zručnosti uzavretia – aktivácia vôle ku konaniu,
- Prianie – porozumenie, klasifikácia, vykonateľnosť a použitie priania,
- Paralelné procesovanie – postaranie sa o seba v priebehu sprevádzania, koučingu alebo aj iných aktivít,
- Zručnosti sebaempatie.
Zručnosti lídra a mentora
Aplikácia 7 podmienok duševného a osobného rozvoja na problematiku líderstva a vnútornej autority.
- Seba-starostlivosť – zodpovednosť za vlastné telesné a duševné zdravie a pohodu na základe vlastnej intuície.
- Hlboké líderstvo – vidieť ostatných z ich vlastného pohľadu – záväzok k empatii
- Seba-manažment – k vnútornému životu pristupujeme ako ku skutočnému, ktorý má dopad na nás
- Hľadanie hraníc – uznanie svojej vlastnej pravdy každého človeka – uznanie skutočností druhých – zdravé hranice
- Tvorba zodpovedných a pravdivých rozhodnutí a konanie na základe nich
- Vďačnosť a ocenenie
- Konzistentnosť
Teoretický základ
- Povaha človeka a jeho vývoj
- Vnútorné fungovanie duše
- 12 zmyslov človeka
- 4 kanály vnímania neviditelnej vnútornej reality
- Prečo sú prahy a prekážky prítomné v živote
- Transformácia duševných síl do schopností vnímania
- Štruktúra psyché: duša ako metabolický systém skúseností
- Vnútorné a vonkajšie hranice duše
- Etické princípy psychofonetiky
- Psychosofia
Aktivity v rámci kurzu
- vyskúšanie nástrojov v akcii,
- práca v dvojiciach – trénovanie nástrojov,
- práca v malých skupinách mimo semináre,
- tréning s verejnosťou a supervízia,
- rozširujúce workshopy: chirofonetika, terapia umením.
Čo získate týmto kurzom
Základný ročník je náročným tréningom. Budete rozvíjať svoje latentné nástroje a vnímanie vo svojom tele a svojej duši, ktoré ste nepoužívali – aby ste vytvorili novú hĺbku empatie, ku ktorému ste predtým nemali prístup. Budete mať nové koncepty, ktoré Vám poskytnú nové chápanie skúseností v skupinovej a osobnej praxi.
Základný ročník si kladie za cieľ zvyšovanie zručností pre osobný, sociálny a profesionálny rozvoj ľudí cez rozšírené vnímanie a chápanie vnútorného a vonkajšieho sveta. Jedná sa o tréning, kde sa posuniete osobne či profesionálne na vyššiu úroveň účinnosti, udržateľnosti a tvorivosti, a tiež sa môžete stať efektívnymi mentormi pre ostatných, ktorí sa usilujú o to isté.
∗ Začnete sa učiť používať silný nástroj psychofonetiky a metodickej empatie v každodennom živote.
∗ Vaša schopnosť sebauvedomenia sa podstatne prehĺbi a získate viac porozumenia voči sebe.
∗ Kurz vám umožňuje transformovať seba – rozvíjať svoje zručnosti a kompetencie, aby ste boli nápomocní ostatným v ich vlastnom osobnom rozvoji.
∗ Získate hlboké povedomie o povahe ľudskej bytosti a svete prostredníctvom poznatkov o antropozofii a psychofonetike.
∗ Budete používať prácu s telom, slovné a umelecké sebavyjadrenie, aby ste sa prehĺbili a rozvíjali svoj potenciál.
∗ Na konci kurzu budete schopní efektívne spracovať životné výzvy pomocou seba-terapeutických psychofonetických procesov – rozvíjať sa a rásť cez nich.